6.7.17

Μεταχειρισμένα Παπιά: Πως Αγοράζουμε, Τι Προσέχουμε;

Μεταχειρισμένα Παπιά: Πως Αγοράζουμε, Τι Προσέχουμε;


Κάνε “λίστα» για να αγοράσεις καλό παπί

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου παπιού από ιδιώτη είναι μια πολύ σημαντική υπόθεση στην οποία συνήθως οι περισσότεροι δείχνουν ελάχιστη προσοχή.


Στην πραγματικότητα δεν ασχολούμαστε μόνο με διάφορα σίδερα και πλαστικά κομμάτια ενωμένα πάνω σε δυο ρόδες, αλλά για τον μελλοντικό μας καθημερινό, δίτροχο σύντροφο που μπορεί να μείνει μαζί μας χρόνια. Τι προσέχουμε, ποιές είναι οι παγίδες, κι οι ενέδρες…
Ιδανικά το μεταχειρισμένο που θα βρεις θα είναι μέσα στην εγγύηση των 2 ετών με βιβλιαράκι και σέρβις εξουσιοδοτημένου συνεργείου.

EXEIΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΝΑ ΜΗΝ αγοράσεις από “μαγαζί” μοτοσυκλετών το μελλοντικό σου παπί, αφού έχεις έχετε διαπιστώσει ότι στις αγγελίες ιδιωτών, βρίσκεις χαμηλότερες τιμές.
Η προσοχή που πρέπει να δείξεις είναι τεράστια, γιατί με μια λάθος αγορά μπορεί να ξεκινήσει και μια μεγάλη περιπέτεια εξόδων και προβλημάτων, ιδίως αν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης έχει κρύψει την αλήθεια, όπως γίνεται συνήθως δυστυχώς.

Η διαδικασία είναι γνωστή: ιστοσελίδες αγγελιών περισσότερο και λιγότερο εφημερίδες αγγελιών και έπειτα ταξίδι στο internet για να αναζητήσεις… την “τέλεια αγορά”.

Η ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΑΣ και η αποκρυπτογράφησή της είναι μεγάλη υπόθεση. Οι σύντομες και απλές αγγελίες που όμως δεν ξεχνούν να καλύψουν βασικούς τομείς είναι και οι καλύτερες, ιδιαίτερα αν συνοδεύονται και από την τιμή.

Πολλοί πιστεύουν πως αν αναφέρουν στην αγγελία τους το περίφημο «σε τιμή ευκαιρίας» ή αυτό το εκνευριστικό και απαράδεκτο “τιμή 1 ευρώ” ή “ρωτήστε τιμή” θα προκαλέσουν πλήθος τηλεφώνων από περίεργους που δεν μπορούν να κρατηθούν στον πειρασμό. Ποιόν πειρασμό; Αυτό είναι τεράστιο λάθος από πλευράς πωλητών, γιατί οι περισσότεροι που διαβάζουν αγγελίες κοιτάζουν κυρίως τις τιμές και δεν μπαίνουν στον κόπο να πάρουν 10 τηλέφωνα για να ανακαλύψουν τι σημαίνει η κάθε “τιμή ευκαιρίας” ή το “ρωτήστε τιμή”.

Μεταχειρισμένα Παπιά: Πως Αγοράζουμε, Τι Προσέχουμε;


ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΡΑΦΕΙ ότι το παπί του είναι σε “άριστη κατάσταση” αυτό δεν σημαίνει ότι λέει και την αλήθεια, ενώ συνήθως ισχύει το αντίθετο. Η κατάσταση ενός παπιού, ενός σκούτερ, μιας μοτοσυκλέτας, κυμαίνεται από κακή, μέτρια, καλή, πολύ καλή και τελικά άριστη. Στην Ελλάδα, το 90% των αγγελιών αναφέρει πως το δίτροχο είναι σε άριστη κατάσταση.

Με λίγα λόγια, οι περισσότεροι λένε ψέματα. Σίγουρα πάντως ο πιο ακατάλληλος άνθρωπος για να κρίνει αν ένα παπί είναι άριστο είναι ακριβώς ο πωλητής-ιδιοκτήτης. Άριστο είναι το παπί που έχει κάνει 500 με 1.000 χιλιόμετρα από τη μέρα που αγοράστηκε, που φυλάχθηκε σε κλειστό χώρο και το γυαλίζανε τρια άτομα μέρα-νύχτα. Μόνο τότε είναι άριστο.

Έχουμε συναντήσει δεκάδες “άριστα” μεταχειρισμένα δίκυκλα όλα αυτά τα χρόνια, τα οποία εύκολα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν από σκουπίδια και μπάζα, μέχρι απόπειρες δολοφονίας εξ αμελείας.
Ευτυχώς οι περισσότερες αγγελίες στο διαδίκτυο συνοδεύονται από φωτογραφίες, κι έτσι παίρνει κανείς μια πρώτη ιδέα. Όμως αν δεν δεις από κοντά και ψάξεις το παπί που πρόκειται να αγοράσεις δεν γίνεται να βγάλεις συμπέρασμα, άρα μην αρχίζεις να “ψήνεσαι” ότι βρήκες το παπί της ζωής σου… από φωτογραφία.

Άριστη κατάσταση; Μάλλον όχι, εκτός του ότι το μοντέλο είναι αγνώστου προέλευσης και τα ανταλλακτικά του από δυσεύρετα μέχρι ανύπαρκτα...
Άριστη κατάσταση; Μάλλον όχι, εκτός του ότι το μοντέλο είναι αγνώστου προέλευσης και τα ανταλλακτικά του από δυσεύρετα μέχρι ανύπαρκτα…

ΠΡΙΝ ΒΓΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ κι αρχίζεις να τρέχεις απο δώ κι απο κει, πίσω από κάθε αγγελία που βλέπεις, χρησιμοποίησε την τεχνολογία: το διαδίκτυο και τα SMS, αλλά και το τηλέφωνο για να εξοικονομήσεις χρόνο.
Με τα e-mail και με τα SMS θα γλιτώσεις χρήματα – αν υποθέσουμε ότι σκόπευες να κάνεις καμιά 50αριά τηλέφωνα σε κινητά.

Το σημαντικότερο όμως είναι να μη χάσεις το χρόνο σου. Χαμένος χρόνος είναι το να μιλήσεις με τον ιδιοκτήτη στο τηλέφωνο, να κλείσεις ραντεβού, να πας και να αντιμετωπίσεις είτε ένα παπί που δεν αξίζει να ασχοληθείς ή έναν ιδιοκτήτη με παράλογη, αμετακίνητη στάση.
Που δεν είναι, ας πούμε, διατεθειμένος, να κατεβάσει την τιμή ούτε 50 ευρώ. Και τελικά να έχει πάει στράφι όλη σου η ταλαιπωρία. Άρα το πρώτο τηλεφώνημα και η διερεύνηση εξ αποστάσεως έχει σημασία.

ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ να είσαι προετοιμασμένος. Η συζήτηση πρέπει να είναι απλή, γρήγορη και περιεκτική, με στόχο να κερδίσουν και οι δύο.
Σίγουρα επίσης η συζήτηση πρέπει να είναι πολιτισμένη και όχι εξυπναδίστικη από καμία πλευρά. Ευγένεια λοιπόν και τυπικότητα και καλό είναι να αποφεύγονται διάφορα άχρηστα “Σα μπολλά δε ζητάς ρε μεγάλε” και τα αντίστοιχου ύφους τσιτάτα που δεν οδηγούν πουθενά. Κι αυτό είναι χάσιμο χρόνου χωρίς κανένα λόγο.
Όταν μιλήσεις στο τηλέφωνο με τον ιδιοκτήτη/πωλητή του παπιού προσπάθησε να αποκομίσεις συγκεκριμένες και όχι γενικές πληροφορίες. Μην αναλωθείς σε περιττές ερωτήσεις, αλλά προετοίμασε σημαντικές ερωτήσεις από πριν. Γι’ αυτό λοιπόν γράφεις σε ένα χαρτί τους σημαντικούς τομείς που πρέπει να καλύψεις:

  • Περιοχή
  • Μοντέλο
  • Έτος κατασκευής
  • Χιλιόμετρα διανυθέντα
  • Χρώμα
  • Κατάσταση
  • Zημιές, επισκευές
  • Σέρβις, βιβλίο συντήρησης
  • Έξτρα εξαρτήματα
  • Τιμή

Τα μισά στοιχεία τα έχεις από την αγγελία, τα άλλα μισά τα συμπληρώνεις ο ίδιος κατά τη διάρκεια του τηλεφωνήματος.
"Έλα φίλε Γαλάτσι είμαι σε περιμένω... Τι πράμα, στο Γαλαξίδι είσαι;" Η σωστή προετοιμασία αποζημιώνει
«Έλα φίλε Γαλάτσι είμαι σε περιμένω… Τι πράμα, στο Γαλαξίδι είπες;» (η σωστή προετοιμασία αποδίδει…)

Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΛΙΣΤΑ είναι γραμμένη και συμπληρώνεται την ώρα που γίνεται το τηλεφώνημα.

Περιοχή: Μην ασχοληθείς με παπί που βρίσκεται πολύ μακριά από την έδρα σου, το πιο πιθανό είναι να χάσεις το χρόνο σου ή εκτός κι αν πρόκειται για ΤΗΝ ευκαιρία. Και μετά θα μπεις σε ταλαιπωρία για τη μεταβίβαση.

Μοντέλο-έτος κατασκευής: Επιβεβαίωσε ότι το έτος του μοντέλου είναι αυτό που αναγράφεται (πολλές φορές γίνονται λάθη στις αγγελίες). Είναι διαφορετικό άλλο το έτος κατασκευής, κι άλλο το πότε βγήκε η πρώτη άδεια.

Χρώμα: Αν διαβάσεις πως είναι βαμμένο διαφορετικό χρώμα απ’ ότι βγαίνει από το εργοστάσιο, ρωτάς για ποιο λόγο έχει ξαναβαφτεί… και γενικά αποφεύγεις να το αγοράσεις.

Κατάσταση: Ρώτησε για την εξωτερική περιφερειακή κατάσταση, γρατσουνιές, μικρο-χτυπήματα και αν η φύλαξή του γινόταν σε εξωτερικό χώρο ή σε γκαράζ, πυλωτή, κ.λπ. Επίσης ζήτησε να μάθεις για την κατάσταση των ελαστικών, του ή των δισκόφρενων, γραναζιών, αλυσίδας, όπως κι αν όλα πάνω του είναι αυθεντικά ανταλλακτικά. Αν όχι, ρώτησε γιατί.

Ζημιές: Γδαρμένο ελαφρώς είναι αποδεκτό, τρακαρισμένο-επισκευασμένο παπί όμως αποκλείεται αυτομάτως. Ρώτα καλού-κακού αν το παπί έχει εμπλακεί σε ατύχημα. Αν απαντήσει θετικά ο πωλητής, ευχαρίστησε και χαιρέτησε τον, ακόμα κι αν σου το δώσει στη μισή τιμή.

Σέρβις: Μάθε για το συνεργείο που γινόταν η συντήρηση και αν υπάρχει καταγραφή, αν υπάρχει βιβλιαράκι σέρβις με σφραγίδες από το εξουσιοδοτημένο, κατά προτίμηση, συνεργείο. Ρώτα αν είχε παρουσιαστεί κάποιο μηχανικό πρόβλημα και αν το παπί έχει επισκευαστεί στο παρελθόν και γιατί.

Εξτρά: Τι αξεσουάρ έχουν τοποθετηθεί μετά την αγορά.

Τιμή: Την τιμή τη ρωτάς τελευταία, παρόλο που τη γνωρίζετε από την αγγελία. Ρωτάμε ξανά την τιμή γιατί μπορεί ο πωλητής να μην έχει πάρει ούτε ένα τηλεφώνημα για πολύ καιρό και με αυτή την ερώτηση να είναι έτοιμος να την κατεβάσει.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...