13.2.17

Scooter Ή Παπί; Τι Να Επιλέξω;


Scooter Ή Παπί? Τι Να Επιλέξω?

Τι Να Επιλέξω;


Το σκούτερ ή παπί είναι δίλημμα που όλοι λίγο πολύ το έχουμε περάσει. Είτε είμασταν στις αρχές της μοτοσυκλετιστικής μας καριέρας είτε είχαμε είδη μοτοσυκλέτα και θέλαμε ένα δεύτερο "μικρό"(τα χρυσά χρόνια) είτε έπρεπε να ρίξουμε κυβικά για οικονομικούς λόγους(στις μέρες μας).

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή...για πιο λόγο να μπεις σε αυτό το δίλημμα? Γιατί να μην επιλέξεις μία μικρή μοτοσυκλέτα κάτω των 250cc? Η αλήθεια είναι οτι και στις δυο περιπτώσεις θέλεις την άνεση σου και την τσέπη σου γεμάτη...αλλά στην σύγκριση σώμα με σώμα ποιος κερδίζει?

Σίγουρα κερδίζει η προσωπική ικανότητα στην λήψη αποφάσεων καθώς την τελική επιλογή την έχεις εσείς...αλλά πριν επιλέξεις, πήραμε χαρτί και μολύβι και αναλύσαμε λίγο παραπάνω το θέμα.

Το Παπί:

Δεν θα αναφερθούμε σε ιστορικούς χαρακτηρισμούς όπως την διάρκεια στον χρόνο κλπ. Είναι γνωστό οτι τα παπιά είναι μία παλιά υπόθεση, που εν έτη 2017 δείχνει ή φαίνεται προς πάμε σε μία αλλαγή. Αυτό όμως θα το δούμε στο μέλλον.

Η θετική πλευρά ενός παπιού.

Η Τιμή:
Σίγουρα ένα πολύ βασικός παράγοντας επιλογής ενός παπιού είναι η τιμή αγοράς του. Με μεγάλο εύρος στην αγορά καινούργιου, δελεάζει καθώς με τα ίδια χρήματα σε σκούτερ δεν μπορείτε παρά να αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο πολλών χιλιομέτρων.

Ευκολία Συντήρησης:
Εάν πιάνουν λίγο τα χέρια σας, σε ένα παπί μπορείτε σχεδόν να κάνετε τα πάντα. Από λάδια, μπουζί, αναρτήσεις, αλυσιδογράναζα κα όλα μπορούν να γίνουν εύκολα καθώς η πρόσβαση σε όλα τα παραπάνω είναι απλή και άμεση. Λίγα πλαστικά, λίγες βίδες δηλαδή αμεσότητα.

Κόστος Ανταλλακτικών & Συντήρησης:
Ακόμα και αν δεν πιάνουν τα χέρια σας το να συντηρήσετε ένα παπί σε κάποιο συνεργείο, είναι μία υπόθεση που δεν θα σας βάλει σε οικονομικές σκέψεις. Φθηνά αναλώσιμα και πλήθος ανταλλακτικών καινούργιων ή μεταχειρισμένων.

Μεγάλη Διάρκεια Ζωής:
Κάνοντας μία βόλτα και παρατηρώντας τα δίτροχα γύρω σας, θα δείτε οτι τα παπιά δεν πεθαίνουν εύκολα. Θα δείτε να κυκλοφορούν από Honda C50 30ετίας, έως άπειρα παπιά 10ετιάς και βάλε. Και αυτό δεν είναι τυχαίο. Τα παπιά είναι απλές κατασκευές, με κινητήρες που δεν είναι πιεσμένη για επιδόσεις και περιττά άλογα αλλά είναι σχεδιασμένα για σκληρή χρήση και αντοχή στον χρόνο.

Οδική Συμπεριφορά:
Τα παπιά με πλεονέκτημα τους τροχούς 17'' τα καθιστούν εύκολα στην μετακίνηση εντός πόλης. Λόγω του μικρού τους βάρους, είναι μανιτζέβελα, στρίβουν εύκολα και η οδήγηση τους μέχρι τα 70 χλμ είναι απόλαυση.

Γκάμα Αξεσουάρ Και Ανταλλακτικών:
Τα παπιά είναι δημοφιλής στις Ανατολικές χώρες με μόνη εξαίρεση του Δυτικού πολιτισμού αυτή της Ελλάδας, που για δεκαετίες κάνουν θραύση. Σε χώρες όπως είναι η Μαλαισία, Ινδονησία και Βιετνάμ τα παπιά είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας. Η χρήση τους φτάνει σε όλα τα επίπεδα μέχρι και σε αγώνες με χορηγούς πολυεθνικές εταιρείες και με όλα τα εργοστάσια κατασκευής παπιών να δραστηριοποιούνται ενεργά σε αυτές τις χώρες.

Scooter Ή Παπί? Τι Να Επιλέξω?


Σε τέτοιες αγορές τα αναλώσιμα και τα ανταλλακτικά υπάρχουν σε μεγάλη γκάμα καθώς το customising είναι ευρέως διαδεδομένο. Πολλά από αυτά φτάνουν και στην Ελληνική αγορά, με αποτέλεσμα να μπορείς απλά και εύκολα να το διαμορφώνεις στα γούστα σου, ώστε να μην το βαρεθείς ποτέ!

Πιο μοτοσυκλέτα:
Είναι αλήθεια πιο μοτοσυκλέτα καθώς μπορεί να έχει ημι-αυτόματο κινητήρα, περίεργη θέση κυλίνδρου και κενό κάτω από τα πόδια...αλλά όπως και να το κάνουμε είναι το προπύργιο στον μαγικό κόσμο της μοτοσυκλέτας.

Η αρνητική πλευρά ενός παπιού.

Χώροι Αποθήκευσης:
Τα αναφέρουμε για αρνητικό καθώς τα νέα παπιά από το 2016 και μετά βελτιώθηκαν κατά πολύ σε χώρους αποθήκευσης καθώς μεγάλωσαν σε διαστάσεις οπότε κέρδισαν σε χώρους. Όμως δεν είναι όλα έτσι. Αν χρειάζεσαι και αναζητάς άνεση θα πρέπει να επενδύσεις σε μία μπαγκαζιέρα ώστε να μπορείς άνετα να αποθηκεύεις ένα ζευγάρι αδιάβροχα, γκέτες ή το κράνος σου.

Ταχύτητες:
Πρώτη, δευτέρα, τρίτη, τετάρτη και ανάποδα...άπειρες αλλαγές ταχυτήτων θα πραγματοποιήσετε σε καθημερινή βάση και αυτό το βρίσκουμε μειονέκτημα καθώς αν αναζητάς την ηρεμία ενός scooter εδώ δεν θα την βρεις.

Προστασία:
Εντάξει το καλοκαίρι ότι μοτοσυκλέτα και να καβαλάς, η αίσθηση είναι μοναδική. Αν όμως επιλέξεις παπί για μόνιμη μετακίνηση τότε έχε κατά νου οτι: τα παπούτσια σου θα είναι μόνιμα λερωμένα, αν βρέξει θα βραχούν σίγουρα καθώς είναι εκτεθειμένα. Τα γόνατα δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από την ποδιά και αν τα κρύβεις δεν είναι το ίδιο με το scooter.

Αυστηρά Εντός Πόλης:
Αν είσαι τύπος καβαλώ το παπί και πάω Θεσσαλονίκη τότε δεν σε αφορά. Αν όμως δεν είσαι, η μετακίνηση για εκτός πόλης διαδρομές είναι δύσκολες, κουραστικές και επίπονες. Η σέλα δεν είναι κατασκευασμένη για τέτοιου είδους μετακινήσεις, η αυτονομία θα αποδειχθεί πρόβλημα και οι ταχύτητες μικρές για ασφαλή οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο.

Φρένα:
Μπορεί η νέα οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για EURO4 και στα παπιά να είναι πλέον γεγονός, η προσθήκη ABS να επιβάλλεται, όμως σε σχέση με ένα scooter τα φρένα είναι υποδεέστερα με χαμηλότερου επιπέδου συστήματα όπως πχ το CBS.

Ας περάσουμε όμως στο αντίπαλο δέος, στον μεγάλο αντίπαλο των παπιών που είναι τα scooter.

Τα Scooter και η θετική τους πλευρά:

Αποθηκευτικοί χώροι:
Ένα από τα μεγαλύτερα ατού που έχουν τα αυτόματα δίτροχα είναι ο αποθηκευτικός χώρος που προσφέρουν. Ειδικά αν το συνδυάσετε με μία μπαγκαζιέρα τότε ο χώρος είναι άφθονος για δύο κράνη, αδιάβροχα, αντιανεμικό, κασκόλ, δεύτερα γάντια κλπ

Scooter Ή Παπί? Τι Να Επιλέξω?


Άνεση:
Ανεβαίνεις πάνω στο σκούτερ και κατευθείαν νιώθεις μία φιλικότητα...ένα αγκάλιασμα του στυλ οδήγηση με και μην σε απασχολεί τίποτα! Μεγάλη άνετη σέλα, γενικά χώροι, ντουλαπάκια, στα νέα μοντέλα και αναπτήρας, "αδιάβροχα" στεγνά πόδια, προστασία αέρα, κλπ ακόμα και θερμαινόμενη σέλα για πιο executive καταστάσεις!

Ασφάλεια:
Παράλληλα με την αύξηση πωλήσεων και την δημοτικότητα των σκούτερς, η τεχνολογία τους ξεπέρασε κατά πολλή αυτή των παπιών. Σε κοινή πορεία βρέθηκαν τεχνολογίες στο τομέα των φρένων καθώς πλέον ABS και CBS(συνδυασμός πέδησης) είναι ένα πακέτο που εύκολα το πετυχαίνεις.

Συνεπιβάτης:
Την γυναικεία δυσαρέσκεια στις μη ανέσεις που μπορεί να προσφέρει μία μοτοσυκλέτα, με ένα σκούτερ μπορεί αυτό να αποφευχθεί...ειδικά αν υπάρχει η δυνατότητα για ένα λίγο μεγαλύτερο σκούτερ ή μία πληθωρική γεμάτη καμπύλες Vespa(άνεση και στυλ).

Οδήγηση - Τελική Ταχύτητα:
Τα σκούτερ είναι ευκολοδήγητα και πιο φιλικά στην οδήγηση τους καθώς είναι αυτόματα. Δεν θα βρεθείς να αλλάζεις 200 ταχύτητες την ημέρα παρά μόνο φρένο - γκάζι, οπότε είναι και πιο ξεκούραστα! Και αν είσαι από αυτούς που αντέχεις τα πολλά χιλιόμετρα εύκολα μπορείς να ταξιδέψεις..

Επειδή όμως κανένας δεν είναι τέλειος ας δούμε τα αρνητικά τους:

Κόστος αγοράς:
Με κόστος πολλές φορές διπλάσιο από την τιμή ενός καινούργιου παπιού, τα σκούτερ στο γενικό τους πλαίσιο είναι ακριβά! Όμως αυτό δεν σημαίνει οτι δεν μπορείτε να βρείτε ένα καλό μεταχειρισμένο, καθώς στην αγορά πλέον υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές.

Κόστος συντήρησης - service:
Με διαφορετικού τύπου ανταλλακτικά και πιο πολύπλοκες κατασκευές που είναι το κόστος συντήρησης δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνο του παπιού. Μία έρευνα, ώστε να έχετε σωστή πληροφορία πριν την αγορά είναι μία πολύ καλή ιδέα.

DIY(Do It Yourself):
Σου αρέσει να μαστορεύεις? Να κάνεις τα όσο επιβάλλουν συνεργείο αλλά να βάζεις και λίγο χέρι μόνος σου? Στα σκούτερ το ξεχνάς..Από εργοστασιακή κατασκευή τα σκούτερς είναι γεμάτα πλαστικά, βίδες και όλα είναι καλυμμένα. Σε κοινή θέα δεν υπάρχει τίποτα και ότι και αν θες να κάνεις χρειάζεται εργαλεία. Όλα έχουν το τίμημα τους..

Κόστος ανταλλακτικών:
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το design, η άνεση και η χρηστικότητα προϋποθέτουν διάφορα πλαστικά και εξαρτήματα που σε περίπτωση αλλαγής ανεβάζουν το κόστος. Και σε αυτή την περίπτωση καλό θα ήταν μία ενημέρωση πριν την αγορά.

Στον επίλογο αυτής της σύγκρισης είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε οτι στις μέρες μας και οι δύο κατηγορίες μοτοσυκλέτας έχουν αρκετά βήματα βελτίωσης προσφέροντας το μέγιστο στους αναβάτες τους.

Έχουν εξελιχθεί στο τομέα της ασφάλειας και της ποιότητας κατασκευής, προσφέρουν γρήγορη και απροβλημάτιστη μετακίνηση εντός πόλης, με χαμηλή κατανάλωση και υψηλές επιδόσεις.

Έτσι την τελική επιλογή την έχει ο  χρήστης του πετάμε το μπαλάκι να αποφασίσει ανάλογα με τις απαιτήσεις του, το σκοπό που θα το χρησιμοποιεί, το που θα κινείται και το ποσό που διαθέτει για την αγορά του. Επίσης προσθέτουμε τελευταία την επιλογή μοντέλου βάσει της εμφάνισης διότι έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις που επιλέγουμε μοτοσυκλέτα για λάθος χρήση, επειδή μας αρέσει μόνο η εμφάνιση της και είναι τελείως διαφορετική από ότι πραγματικά χρειαζόμαστε.








Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...